گزارشی از روز درختکاری یکشنبه 15 اسفند در دانشگاه فردوسی مشهد

به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری مراسمی در روز یکشنبه مورخ 15 اسفند ماه در محل پردیس دانشگاه فردوسی مشهد (جنب زمین چمن 22 بهمن) برگزار شد. در این مراسم، آیین افتتاح باغ شهدای دانشگاه فردوسی مشهد با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسینی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، دکتر طاهری معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی، دکتر سید حسین سید موسوی مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی و برخی از مدیران و روسای دانشکده­های دانشگاه، مدیر کل منابع طبیعی خراسان رضوی همچنین تعدادی از جانبازان معزز و اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد و کارکنان محیط زیست استان در پردیس دانشگاه فردوسی مشهد برگزار گردید.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در این آیین ضمن خیر مقدم به حاضرین  از جانبازان و شهدا به عنوان بانیان آسایش و آرامش کنونی کشور یاد نمود و با اشاره به آیه ای از قران کریم که می فرماید هرگز به نیکی نمی رسید مگر اینکه از چیزی که دوست دارید انفاق کنید، آن را مصداق کامل و بارز جانبازان عزیز برشمرد که از مهمترین چیز که همان جان خود بود گذشتند و از این سرزمین دفاع نمودند.

 رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه افزود: شهدا زنده اند و باید این زنده بودن آن ها را کاملا درک کنیم. ایشان در پایان سخنان خود با تشکر از ستاد شاهد و ایثار گر دانشگاه فردوسی مشهد برای برگزاری این مراسم، کاشتن هر نهال به نام یک شهید را شروع امری بزرگتر دانست که در آینده به نام هر دانشجو و استاد، نهالی در پردیس دانشگاه فردوسی مشهد کاشته می شود.

در این مراسم ۱۶۸ اصله درخت توت و شاه توت به یاد ۹ کارمند، ۱۴ استاد و ۱۵۵ دانشجوی شهید دانشگاه فردوسی مشهد کاشته شد که این شهدا در وقوع انقلاب اسلامی ایران، ترور، جنگ تحمیلی، منا و دفاع از حرم به شهادت رسیدند. لازم به ذکر است اجرای گروه سرود جوانان آوای و اجرای سرود بچه­های ایران زمین مهد کودک دانشگاه و مولودی­خوانی از دیگر برنامه­ های این مراسم بود.

 

 

جستجو پایان نامه سبز

رویدادهای پیش رو

حامیان دانشگاه سبز

 

اتاق فکر

اپلیکیشن اکو پایا

پوستر های آموزشی

مسابقه سبز شو